Ο Αβραμόπουλος στηρίζει υποψηφιότητα Σαμαρά

Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2009 5:31 μμ |

Η εικόνα μιλούσε από μόνη της, πριν ακόμη ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ξεκινήσει τις πολιτικές του δηλώσεις.

Στο ένα βήμα ήταν αυτός, και ακριβώς δίπλα του στεκόταν ο υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς.

Η είδηση, τουλάχιστον εκκωφαντική: Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος στηρίζει στην κούρσα διαδοχής τον Αντώνη Σαμαρά.


Το υπόλοιπο εδώ:

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=77045&cid=6
 

ΣΑΜΑΡΑΣ - ΜΠΡΑΙΖΑ, ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ Η ΚΟΥΒΑ!

Κυριακή, 12 Απριλίου 2009 8:12 μμ |

US and Greek diplomats about Macedonian issue

Σαμαράς «αδειάζει» ΗΠΑ με Μεξικό και Κούβα

Παρασκευή, 11 Απριλίου 2008 3:54 μμ |

Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΟΡΑΗ

Υψηλούς αντιαμερικανικούς τόνους, με αφορμή τη μέχρι τώρα τακτική Μπους στο Σκοπιανό χρησιμοποίησε ο Αντώνης Σαμαράς. Μιλώντας στο συνέδριο του «Εκόνομιστ», εμμέσως κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότι τηρούν δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Ο Αντ. Σαμαράς με τον Μ. Μπράιζα χθες στο συνέδριο του «Εκόνομιστ»
Θυμίζουμε ότι ο βουλευτής της Ν.Δ. δήλωσε πρόσφατα πως «δεν πρέπει να κάνουμε μείζονα υποχώρηση απέναντι σε ένα κράτος, που αύριο μπορεί να μην υπάρχει ή να υπάρξει με πολύ διαφορετική μορφή», προκαλώντας την αντίδραση του Μαξίμου, το οποίο υπενθύμισε ότι «το πρόβλημα υπάρχει εδώ και 17 χρόνια, και η κυβέρνηση θεωρεί ότι σήμερα είναι ο κατάλληλος χρόνος για να βρεθεί κοινά αποδεκτό όνομα με γεωγραφικό προσδιορισμό». Πάντως, δεν είναι μόνον ο Σαμαράς, αλλά υπάρχουν και άλλα στελέχη της Ν.Δ. που δεν θα δεχθούν εύκολα μια λύση με ονομασία η οποία όχι μόνο θα έχει το παράγωγο «Μακεδονία», αλλά δεν θα έχει ούτε γεωγραφικό προσδιορισμό (π.χ. Νέα Μακεδονία). Πολλά στελέχη της Ν.Δ. δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για τη διαχείριση του βέτο από εδώ και στο εξής, αφού, αν δεν βρεθεί λύση, η Ελλάδα θα πρέπει να ξαναβάλει βέτο, ώστε τα Σκόπια να μην τεθούν υπό καθεστώς προς ένταξιν χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση. «Τα βέτο δεν αρέσουν, πολύ περισσότερο αν είναι επαναλαμβανόμενα», τόνιζαν.

Με ακροατές τον βοηθό υπουργό Εξωτερικών, Μπράιζα, και τον Αμερικανό πρεσβευτή στην Αθήνα, Σπέκχαρτ, με τους οποίους μάλιστα αντήλλαξε και θερμή χειραψία, ο Α. Σαμαράς μίλησε με σκληρή γλώσσα εναντίον της Ουάσιγκτον στο συνέδριο του «Εκόνομιστ», χθες. «Στις ΗΠΑ, μόλις προχθές, προκλήθηκε μεγάλη αναταραχή από μια διαφήμιση εταιρείας παραγωγής βότκας, στο γειτονικό Μεξικό, όπου εμφανιζόταν μεξικανικός χάρτης του 1830 που παρουσίαζε το Τέξας, την Καλιφόρνια και μια σειρά από νότιες πολιτείες των ΗΠΑ ενταγμένες στο Μεξικό», είπε. «Ηταν τέτοια η κατακραυγή στις ΗΠΑ, που η εταιρεία αναγκάστηκε να αποσύρει τη διαφήμιση και να ζητήσει συγγνώμη, ενώ μεγάλες καταναλωτικές οργανώσεις των ΗΠΑ απειλούν με μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρείας. Σκεφτείτε μια τέτοια πρόκληση να μην την είχε κάνει μια ιδιωτική εταιρεία, αλλά η ίδια η κυβέρνηση του Μεξικού! Σκεφτείτε πού θα είχε φτάσει η επίσημη αντίδραση της Ουάσιγκτον...». «Κι όμως, τέτοια ακριβώς συμπεριφορά -επίσημους χάρτες που εμφανίζουν μεγάλο μέρος της Ελλάδας μέσα στην επικράτεια της γειτονικής FYROM- αντιμετωπίζουμε καθημερινά, εδώ και χρόνια, από την πλευρά των Σκοπίων», συνέχισε. Ο Α. Σαμαράς επικαλέστηκε και το παράδειγμα της Κούβας. «Και η Κούβα είναι πολύ μικρή χώρα για να απειλήσει τις ΗΠΑ», τόνισε. «Αλλά οι ΗΠΑ διατηρούν εμπάργκο κατά της Κούβας εδώ και 45 χρόνια. Και μάλιστα, αφότου εξέλιπαν οι λόγοι για τους οποίους είχε επιβληθεί το εμπάργκο εκείνο».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/04/2008

ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΚΟ(Ρ)ΠΙΑ ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ!

Κυριακή, 23 Μαρτίου 2008 11:14 μμ |

Πηγή: ΕΛ.ΤΥΠΟΣ Κυριακή 23/3/08
Συνέντευξη του Αντώνη Σαμαρά στον Ε.Τ που πρέπει να προσέξουμε. Αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην υπερψηφίσει τυχόν συμφωνία για σύνθετη ονομασία και μιλά για τη συνύπαρξή του στη Ν.Δ. με την Ντ. Μπακογιάννη και τον Δ. Αβραμόπουλο.
Η Νέα Δημοκρατία δεν πρέπει να είναι «κλειστό» κόμμα. Αυτό δηλώνει ο κ. Αντώνης Σαμαράς στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξή του, προσθέτοντας ότι η κεντροδεξιά διεύρυνση πρέπει να γίνει προσεκτικά. Εκτιμά ακόμη ότι τα Σκόπια οδεύουν προς διάλυση και απαντά εμμέσως ότι ο ίδιος δεν θα υπερψηφίσει σύνθετη ονομασία. Επιπλέον, αίσθηση δημιουργεί το σχόλιό του για την κ. Μπακογιάννη και τον κ. Αβραμόπουλο.
Εχετε εκφράσει προσφάτως τη θέση σας εναντίον της διπλής και της σύνθετης ονομασίας. Τι πρέπει να γίνει, λοιπόν;
Να κερδίσουμε χρόνο, γιατί τα Σκόπια οδεύουν σε διαλυτική κρίση. Τότε και μόνον τότε μπορεί να καμφθεί η αδιαλλαξία τους. Ολοι φοβούνται «αποσχιστικό ντόμινο» μετά το Κόσσοβο. Δηλαδή, ότι θα υπάρξει επιδημία αποσχίσεων. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το επόμενο «κρούσμα», στο Τέτοβο των Σκοπίων, δεν θα αργήσει.Αρα, δεν πρέπει να κάνουμε μείζονα υποχώρηση απέναντι σε ένα κράτος που αύριο μπορεί να μην υπάρχει ή να υπάρξει με πολύ διαφορετική μορφή. Πολύ περισσότερο όταν ο κ. Νίμιτς μάς καλεί να αναγνωρίσουμε «εθνότητα Μακεδόνων», πράγμα που δεν δέχονται ούτε οι Αλβανοί των Σκοπίων, και «γλώσσα μακεδονική», πράγμα που απορρίπτει και η Βουλγαρία.
(Σημ.Blogger: Εδώ είναι η ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΓΙΔΑ στην οποία ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ και φυσικά ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ. Αναγνώριση ύπαρξης ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ και ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ σημαίνει ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Παρά ταύτα συμφωνηθεί σύνθετη, με γεωγραφικό προσδιορισμό, και έρθει στη Βουλή, τι θα κάνετε;
Δεν ξέρω αν θα έρθει στη Βουλή. Εκείνο που σίγουρα θα ψηφιστεί στη Βουλή είναι η επικύρωση της συμφωνίας ένταξης των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Αυτό ασφαλώς θα περάσει, ό,τι κι αν ψηφίσω εγώ. Το πρόβλημα θα έλθει μετά, όταν τα Σκόπια απορρίψουν το γεωγραφικό προσδιορισμό από το «σύνθετο» όνομα και προσπαθήσουν να επιβάλουν στην πράξη το «σκέτο» Μακεδονία. Και τότε θα είναι δύσκολο να αντισταθούμε, διότι θα έχουμε ήδη υπογράψει.

ΑΠΟ http://macedonia-greece.blogspot.com/

ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

Κυριακή, 16 Μαρτίου 2008 8:14 πμ |

Τότε και έκτοτε ...;

Του Αντωνη Σαμαρα

Την εποχή που διαλύθηκε η Γιουγκοσλαβία και ανέκυψε το πρόβλημα των Σκοπίων, το 1991-92, στην Ελλάδα επικράτησε η άποψη ότι δεν μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε κράτος με όνομα «Μακεδονία» δίπλα στα σύνορά μας.

Την άποψη αυτή, ασφαλώς τη στήριζε η συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινής γνώμης. Αλλά δεν την επέβαλε το «πεζοδρόμιο», ούτε τα συλλαλητήρια, ούτε οι «Μακεδονομάχοι», ούτε, ασφαλώς ο ...; Αντώνης Σαμαράς!

Τη διαμόρφωσαν οι δύο κορυφαίοι πολιτικοί της εποχής εκείνης, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Ανδρέας Παπανδρέου.

Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε αναφέρει ρητά τότε: «Σε ό,τι αφορά την ονομασία ...; για μένα δεν υπάρχει καμιά δυνατότητα να δεχθώ τον όρο «Μακεδονία», υπό οιανδήποτε μορφή αυτός περιέχεται στην ονομασία των Σκοπίων».

Κι αυτό διότι, όπως εξηγούσε, το θεωρούσε «όχημα αλυτρωτισμού».

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής όχι μόνο συμφωνούσε με αυτή την άποψη, αλλά την πήγαινε κι ένα βήμα παραπέρα: «Το επιχείρημα ότι η Ελλάδα υπερβάλλει, διότι τα μικρά Σκόπια δεν αποτελούν απειλή για την Ελλάδα ...; είναι αντιφατικό και επικίνδυνο, για να μην πούμε παράλογο ...; Αν τα Σκόπια δεν αποτελούν απειλή, αυτή τη στιγμή, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει και να εγγυηθεί ...; ποιοι συνδυασμοί δυνάμεων θα προκύψουν, στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον, στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη περιοχή ...; Τα κράτη δεν ζουν μόνο με το σήμερα. Πρέπει να θυμούνται και το χθες για να μη το ξαναζήσουν αύριο»

Αυτές τις απόψεις υιοθέτησε ομόφωνα η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, που τότε βρισκόταν στην κυβέρνηση. Αυτές τις απόψεις υιοθέτησε με συντριπτική πλειοψηφία η τότε Ελληνική Βουλή. Αυτές τις απόψεις είχε υιοθετήσει ομόφωνα το τότε υπουργικό Συμβούλιο. Κι αυτές της απόψεις υπερασπίστηκα εγώ, τότε, ως υπουργός Εξωτερικών. Ασφαλώς συμφωνούσα με τις απόψεις αυτές. Ακόμα συμφωνώ. Αλλά δεν τις «επέβαλα» εγώ. Απλώς εξέφρασα και υλοποίησα την εθνική γραμμή, όπως είχα καθήκον, ως υπουργός Εξωτερικών.

Αυτό, όπως φαίνεται, κάποιοι δεν μου το «συγχώρεσαν» ποτέ ...; Τις μείζονες αποφάσεις εκείνης της εποχής τις περιέβαλε με το κύρος του το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. Την απόφαση να απορρίψει το λεγόμενο «Πακέτο Πινέϊρο» την έλαβε το δεύτερο Συμβούλιο Αρχηγών, στις 13 Απριλίου του 1992, αφού απομάκρυνε εμένα. Κάποιοι θεωρούν ότι τότε «χάσαμε την ευκαιρία να κλείσουμε το θέμα», ήδη από τότε και να τελειώνουμε - με το όνομα «Νέα Μακεδονία».

Ομως τέτοια «χαμένη ευκαιρία» δεν υπήρξε ποτέ. Αλλωστε, το Πακέτο Πινέϊρο το απέρριψαν τότε και τα Σκόπια. Μάλιστα ο τότε πρόεδρος των Σκοπίων Κίρο Γκλιγκόροφ, στο βιβλίο του υποβαθμίζει τελείως τις «ιδέες Πινέϊρο», ενώ ομολογεί ότι η χώρα του δεν μπορούσε να τις δεχθεί διότι προέβλεπαν αλλαγή του Συντάγματός της. Ο Γκλιγκόροφ έχει προ πολλού ομολογήσει ότι το απέρριψε. Κι όμως, πολλοί στην Αθήνα θρηνούν ακόμα για τη «χαμένη ευκαιρία»...

Μιλούν για μια χαμένη ευκαιρία που ποτέ δεν υπήρξε. Και το χειρότερο, θεωρούν εμένα «υπεύθυνο» για μιαν απόφαση που έλαβαν άλλοι αφού με απέπεμψαν!

Θανάσιμο δίλημμα για τα Σκόπια

Εκτοτε τα Σκόπια κερδίζουν τη μάχη της διεθνούς αναγνώρισής τους με το όνομα «Μακεδονία». Αλλά χάνουν, όπως χρόνια επιμένω, την πολύ σημαντικότερη μάχη για την επιβίωσή τους, για τη διατήρηση της ενότητάς τους.

Το πρώτο βήμα έγινε το 2001 όταν οι Αλβανοί της περιοχής του Τετόβου, στην ανατολική FYROM εξεγέρθηκαν. Απειλήθηκε εμφύλιος πόλεμος, που αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή με ένα επώδυνο για τα Σκόπια συμβιβασμό (συμφωνία της Αχρίδας). Η FYROM έπαψε ουσιαστικά να είναι «εθνική κοιτίδα Μακεδόνων» και μετατράπηκε σε πολυεθνικό κράτος με δύο ξεχωριστές συστατικές εθνότητες. Ο «ψευτο-μακεδονικός» αλυτρωτισμός άρχισε να αμφισβητείται στο εσωτερικό του κράτους.

Αυτό που εμείς αμφισβητούσαμε απ' έξω - την ύπαρξη εθνικού κράτους «Μακεδόνων» - οι Αλβανοί του Τετόβου άρχισαν αποφασιστικά να το αμφισβητούν από μέσα.

Το δεύτερο βήμα γίνεται τώρα με την απόσχιση του γειτονικού Κοσόβου από τη Σερβία. Που καθιστά αναπόφευκτη και νέα κρίση με τους Αλβανούς του Τετόβου από τη FYROM. Η οποία έχει ήδη ξεσπάσει.

Για τα Σκόπια σήμερα το δίλημμα είναι αν θα διαλυθούν ή αν - όπως υποστηρίζουν κάποιοι - θα μετασχηματιστούν σε χαλαρή πολύ-εθνοτική ομοσπονδία (για να αποφύγουν τη διάλυση).

Σε κάθε περίπτωση το «μακεδονικό ιδεολόγημα» θα έχει ηττηθεί οριστικά. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, χρόνο. Και προσοχή να μην πληρώσει η Ελλάδα κόστος, για τις κρίσιμες εξελίξεις που έρχονται.

Σήμερα ο πρωθυπουργός αποκλείει κάθε προοπτική διπλής ονομασίας. Αλλά αποδέχεται να συζητήσει για «σύνθετη». Εγώ εξακολουθώ να διαφωνώ με τη «σύνθετη ονομασία». Αλλά επικροτώ την αποφυγή διπλής ονομασίας. Θεωρώ απίθανο να έλθουν τα Σκόπια σε συμβιβασμό, αφού το περισσότερο που μπορούν να υποχωρήσουν είναι η διπλή ονομασία. Που εμείς την απορρίπτουμε. Μια τέτοια έκβαση μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για την Ελλάδα, αφού η κυβέρνηση Καραμανλή θα αφήσει τα Σκόπια εκτός ΝΑΤΟ με δική τους ευθύνη.

Και θα κερδίσουμε χρόνο...

Ενώ το «μακεδονικό ιδεολόγημα» υπονομεύεται και αμφισβητείται πλέον από παντού, μέσα κι έξω ...; Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής επισήμαινε το Φλεβάρη του 1992: «τα κράτη δεν ζουν μόνο με το σήμερα. Πρέπει να θυμούνται και το χθες για να μη το ξαναζήσουν αύριο».

Αυτό να το θυμούνται όσοι βιάζονται να «κλείσουν» τα μεγάλα εθνικά ζητήματα όπως όπως, αδιαφορώντας για τα προβλήματα που δημιουργούν στο μέλλον. Τα μεγάλα προβλήματα απαιτούν να τα λύσουμε, όχι να τα «κλείσουμε».

Εκείνη την άποψη Καραμανλή εγώ την ενστερνίστηκα τότε και έκτοτε. Κάποιοι δεν την πίστεψαν ποτέ ...;

H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 16-3-2008

ΣΑΜΑΡΑΣ: ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΟΛΑ!

Σάββατο, 15 Μαρτίου 2008 8:07 μμ |

Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ '92 ΣΤΗΝ ΣΥΝΘΕΤΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΑΝ!

ΕΞΗΓΗΣΕ ΔΕ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΙΝΕΙΡΟ, Ο ΙΔΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΜΙΞΗ, ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΠΕΜΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.

ΕΙΠΕ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ!

ΘΑΤΣΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΟΒΟΥ, ΘΑΤΣΙ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΟΥ ΤΕΤΟΒΟΥ(ΣΚΟΠΙΑ).

ΠΑΡΕΠΙΜΠΤΟΝΤΩΣ, ΞΑΔΕΛΦΙΑ...

ΩΡΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, ΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΑ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣΑΜΕ (ΕΜΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ!)...